Balaban Kamp Ve Piknik Alanı

Balaban Sarpdere Köyü ile Demirköy arasında yer alan ve insanların daha çok Velika olarak bildikleri mevkide yer almaktadır. İnsanlar daha çok Dupnisayı bildikleri için ve yolunun bozuk ve sapa olması insanların fazla gelmemesini sağlamış.

Bizim burayı keşfetmemiz başkasının tarifi ile oldu. Birinin resimlerinde gördüm ve tarifini istedim. Sağolsun ayrıntılı olarak yolunu tarif etti. Bilmiyorsanız bulmanız biraz zor yada tesadüf olarak bulabilirsiniz. İlk gittiğimizde hem keşif yapalım hem de günü birlik piknik yapma düşüncesi ile gitmiştik.

Gittiğimizde gördükki insanlar çadırını kurmuş kamp yapıyor. O zamanlar kamp yapma konusunda gerekli malzeme ve tecrübemiz yoktu 🙂 Neyse ilk kamp deneyimimizi değilde, ilk gece burada kalma tecrübemizden bahsedeyim. Geçen yazlardan havaların da sıcak olduğu bir dönemde gece kalma düşüncesi ile tekrar gittik. Tabi malzeme olarak sadece battaniye ve altımıza sermek için döşek var.

Balaban Kamp Ve Piknik Alanı

Aracın arka kısmı geniş olduğu için çocuklar ve hanım arkada uyur bende ön kısımda uyurum diye plan yaptık. Gece oldu döşekleri ayarladık çocuklar arkada ben önde gece maceramıza başladık. Tabi ilk anda ateşin yanından kalktığımız ve havanın da fazla soğumamış olması ile bir saat kadar uyuduk. Gece saat 01:30 civarında uyandım ama ayaklarımın alt kısmını hissetmiyorum. Hava buz gibi arabanın içinde donuyorum.

O yaz havası gitmiş sanki sıcaklık eksilere düşmüş 🙂 Neyse arabayı çalıştırayım kaloriferi açıp içerisini ısıtayım dedim.  Artık ön koltukta uyunurmu 🙂 Yarım saat sonra içerisi yine buz gibi. Sabahı zor ettim. Yani buralara gelirken yaz diye hazırlıksız sakın gelmeyin. Geceleri çok soğuk. Bu tecrübeden sonra bu sefer kamp malzemeleri ile geldik.

Geçen sefer burada 3-5 kampçı vardı ama bu sefer kimsecikler yoktu. Hatta gündüz bir iki piknikçi geldi onlarda akşam olmaya başlayınca toparlanıp gitti.

Balaban Kamp Ve Piknik Alanı

Biz de karanlık bastırmadan evimizi kuralım dedik. Çocuklar zaten söylenip durdu. Çadırı kuralım diye. İyice alıştılar kamp hayatına, gece ne olucak diye bir korkuları dertleri yok 🙂 Çadırda uyumayı seviyolar. Akşam yemeği yedikten sonra önce çocuklar uyudu. Belli bir süre ateşin başında durduktan sonra bizde yattık. Bu sefer uyku tulumumuz falanda olduğu için üşümeden sıkıntısız bir kamp geçirdik.

Tabi ben çocuklardan dolayı sürekli tetikte olduğum ve uykumda çok hafif olduğu için gece tur atan farelerin ayak seslerini bile duydum. Birde doğada insanın ses duyuları da çok iyi çalışıyor. En ufak bir tıkırtıyı bile duyuyorsunuz. Tabi bazen ara ara büyük hayvan sesleri duysanız da zamanla alışıyorsunuz. Tedbirinizi alırsanız sıkıntısız bir kamp geçirirsiniz. Mesela yemekleri çadırınızdan uzak bir yerde yükseğe asın ki aç kalan yabani hayvanlar yemek kokusuna gelmesin.

Alan sessizliği ve sakinliği ile tam bir dinlenme ve kamp yeri. Burada içme suyu için kaynak suyu akıyor. Hemen yanında dere var. Etrafta gezdiğinizde bir sürü yürüyüş parkuru oluşturabilirsiniz. Kamp tutkunları için bu yörede mükemmel bir tercih olur. Tek eksik yönü çok fazla sivri sinek bulunuyor. O yüzden yanınıza mutlaka sinkov türü birşey alın. Çadırınızı kesinlikle açık bırakmayın yoksa gece uyuyamazsınız 🙂

Balaban Kamp Ve Piknik Alanı

Hemen derenin karşısındaki alanda ve kaynak kısmından ileri doğru gittiğinizde böğürtlenleri bulabilirsiniz. Biz her gittiğimizde böğürtlen toplayıp yiyoruz.

Alanda tuvalet bulunmuyor. Telefonlar belli yerlerde çekiyor. Kaynak suyu var. Alışveriş için köy yakın. İhtiyaçlarınızı köyden tedarik edebilirsiniz. Ama ne kadarını bilemiyorum.