Bayram Gezmesi Karamandere, Durusu

Bu seneki kurbanlıkları Durusu taraflarından aldığımız için arefe gününden yola çıkmak için karar kıldık. Tabi yola gidipte boş boş gitmek olmaz ve yine yol güzergahımızda bulunan birkaç noktaya keşif gezisi yapalım dedik. Hızlı bir keşif olmasına rağmen ileriye dönük ön keşfimizi gerçekleştirmiş olduk.

Karamandere Durusu

İlk işimiz orman içinde kızılcık olan yerleri bulmaktı. Yolda giderken sağa sola bakına bakına gittik. İnsanın niyeti ne olursa nasibide ona göre olurmuş hani ilk durduğumuz yerde kızılcıkların kaynağını bulduk desem yalan olmuş olmaz. Hemde öyle güzel bir yerki hem piknik yapılabilir hem kamp yapılabilir.

Kaynağı bulduk ama bizden önce sanırım toplamışlar kızılcıkları. Bizde nasibimiz olan kadarını hem yedik hem de topladık. Hiç toplanmamış hem de büyük birkaç ağaç bulduk ama gölgede kaldıkları için tam olmamışlar. Kızılcık toplaması zor bir meyve. Eğer kollarınız açıksa dağlayabilir.

Etrafta baya bir tur attıktan sonra yola devam ettik. Aslında güzergahımda 3-5 nokta vardı ama navigasyona son duraklardan birini girince diğer noktalarımızı kaçırmış olduk. 🙂 Diğer noktalar bir sonraki geziye kaldı. Neyse biz devam edelim.

Karamandere Durusu

Kızılcık toplama işinden sonra Karamandere köyüne ulaştık. Yollar gerçekten çok güzel. Yol üzerinde mükemmel manzaralık noktalar var. Yemyeşil orman. Karamandere köyüne girdiğinizde yol kenarında bulunan piknik ve kamp alanları dikkatinizi çekicektir. Köye hem yakın hem de dere kenarında mükemmel yerler bulabilirsiniz.

Buradan devam ettiğinizde 3. köprüye bağlanan yola çıkıyorsunuz ve Durusu’ya ulaşıyorsunuz. Aracın bakımı için servise giderken de bu yolu kullanıyorum ve trafiğe takılmadan sakin sakin gidebiliyorsunuz. Biz doğa severler kalabalığı zaten sevmediğimiz için yeşillik rotaları takip ediyoruz. 🙂

Durusu hem denize hem de göle yakın olan biryer. Etrafta gezebileceğiniz birçok yer var. Sahil boyu kamp için uygun. Bisiklet veya arabanız ile sahilde gezebileceğiniz geniş bir yolu var. Sahil boyunda kamp yapabileceğiniz yerler mevcut. Karaburuna gelirseniz deniz fenerini görmeden gitmeyin. Manzara mükemmel.

Karamandere Durusu

Sakin bir deniz ve bol manzaralı bir yer arıyorsanız buralara mutlaka gelin görün gezin derim. Liman kısmı kalabalık olursa diğer sahil kısımlarını gezerek kendinize uygun yerler bulabilirsiniz.