Çukurpınar Kaynakları

Havaların ısınmasıyla ve baharın gelmesiyle beraber bizde gezilerimizi sıklaştırmaya başladık. Çoğu zaman içerisinden geçtiğimiz ve mola verdiğimiz Çukurpınar köyünün üst taraflarında orman içine giden yol dikkatimi çekiyordu ve bu yolun nereye çıktığını merak etmiştim. Hatta bir ara Karapınar şelalesini ararken bu yola girmişliğim oldu. Kar yağmaya başlayınca sonuna kadar gidemeden dönmüştük.

Haritadan bakınca yol olduğu ve sonuna doğru Büyükdere ye ulaştığını gördüm. Hazırlığımızı yaptık ve bizimkilere nasıl bir yere gittiğimizi söylemeden yola koyulduk. Sonunda birşey bulamazsak sıkıntı olmasn diye 🙂 Haritadan bakınca sanki dümdüz bir yol gibi duruyor ama öyle değil. Hatta bir ara yol iyice daralınca geri dönsem mi diye düşünmedim değil. Neyse yine de gitmeye karar verdik. Yolun bittiği noktaya kadar gittik ve gördük ki kenarda şırıl şırıl akan bir dere ve dağların arasında ıssız sakin bir yer.

Karnımızı doyurduktan sonra etrafta keşfe çıkalım dedik. Yoldan gelirken dere akmıyordu ve kaynağının yakınlarda olabileceğini düşünerek kaynağını bulalım dedik ve bulduk. Dağların alt kısmından toprağın içinden çıkan tertemiz bir su. Bu kaynakların asıl aradığımız Büyükdere ye dökülebileceğini düşünerek aşağıya gitmeye karar verdik ve indikçe başka bir taraftan akan bir dere daha bulduk. Onun kaynağını da bulalım dedik ama geç olduğu için dönelim dedik. Haritadan mesafe yakın görünüyor ama dik ve yol olmaması insanı gerçekten zorluyor. Amacımız ağaçlar yeşerince bir daha erken gidip iyice etrafı gezmek.

Alanda kamp yapılabilir. Kamp yapmak için de uygun bir yer. Uygun araçlarla gidip görmenizi tavsiye ederim.