Hamidiye Köyü Ve Aksicim Barajı Seyir Balkonu

Trakya bölgesinde Istranca Dağları bölgesi veya Karadeniz’e kıyısı bulunan yerlere gittiğiniz hemen hemen her yerde piknik, kamp ve dinlenmek için dere kenarı, çeşme yanı ve orman içi birçok alan bulabilirsiniz. Bunlardan biri de Hamidiye Köyü yakınlarında bulunan Pabuçdere çevresidir.

Hamidiye Köyü

Buraya gelmeden önceki rotamız aslında başka bir yerdi. Hatta o noktaya gidebilirmiyiz diye tereddütlerim olmasına rağmen alternatif plan yapmamıştım. Genelde alternatif rota yapardım ama bu sefer yapmadım işte 🙂 Diğer tarafı çocuklar çok sevmedi. Çünkü alan ufak ve yakınlarda dere yok. Çocukların olmazsa olmazı dere 🙂

Nereye gidelim derken, daha önceden rota yaptığım fakat o taraflara gitmek nasip olmadığı için hem de değişiklik olsun diye Hamidiye Köyü ve Kışlacık Köyüne uğrayalım dedik. Etrafta keşif yaparız güzel yer bulursak da günümüzü orada geçiririz dedik. Bu sefer tamamen doğaçlama gezdik. Hamidiye köyü ufacık bir yer. Dışarıda kimsecikler göremedik. Hatta öğle namazı için camiye gittiğimizde namaz vaktinde bile kimsecikler yoktu.

Derenin aktığı yön ve barajın başlangıç noktasına doğru gittik ki, barajın bu kadar yakın olduğunu bilmiyordum. Köyün hemen az ilerisinde yer alıyor. Güzel bir nokta bulduk ve kurulmaya başladık. Hava hafif güneşli ama buz gibi. Ateş anca kendini ısıtıyor 🙂 İlk defa doğada yüzüm üşüdü 🙂

Hamidiye Köyü

İnstagram‘dan takip edenler bilir genelde yemeğimizi yedikten sonra etrafta keşfe çıkıyoruz. Etrafta çok uzun olmasada gezindik. Hem hareket edince çocuklar ısınır hem de etrafı görmüş oluruz dedik. Dere kış olduğu için sanırım gürül gürül akıyor. Biraz daha havalar ısınınca giderseniz mükemmel bir ortamla karşılaşabilirsiniz.

hamidiye Köyü

Çok bilinen bir yer olmadığı için bence kamp için ideal bir yer. Bahar veya yaz aylarında mükemmel kamp yapılabilir. Etrafta bolca böğürtlen var. Yemek sıkıntısı da çekmezsiniz. Köy hemen dibinde, ama köyde alışveriş için pek biryer göremedim. Belki kış olduğu için kapalıdır. Eğer kamp için gelirseniz mutlaka tedarikli gelin. Sadece su sıkıntısı çekmezsiniz.

Aksicim Barajı Seyir Balkonu

Aksicim barajı seyir balkonu

Yazımın en başında demiştim ya ilk buraya geldik aslında. Manzara mükemmel. Tek sıkıntısı etrafta dere v.s. yok. Bunu dert etmez iseniz günübirlik veya kamp için gidilebilecek en güzel yerlerden biri. Eğer yağmurlu veya karlı dönemde gidiyorsanız aracınızın mutlaka yüksek ve dört çeker olması sizin faydanıza olucaktır. Alçak araçlar giremeyebilir. Giriş kısmı kaygan zemin değil ama alçak araçlar altını sürtebilir.