Trakya Yaylaları

Karaabalar ve Ahlatlı Köyü Çevreleri

Trakya ve Istrancalar Bölgesinin birçok noktasını gezmiş bir aile olarak girilmedik görmedik nokta bırakmamak için en ücra noktalara kadar ulaşmaya çalışıyoruz. Bu kış pek kar yağışı olmadığı için yakın bölgelerde arayışa başladık. Bazı kar haberleri üzerine Dereköy taraflarına gitmeye karar verdik. Tabiki mottomuz ”aynı yere gitmemek” olduğu için yine değişik noktalara gidelim dedik ve rotamızı Karaabalar ve Ahlatlı Köyleri (Trakya Yaylaları) ve çevresine çevirdik.

Biz yol güzergahımızı Çağlayık Köyü üzerinden belirledik. Tabi kar görmeye gelen sadece bizler değiliz. Doğa meraklısı birkaç aracı yol üzerinde görüyoruz. Yüksek kesimlerde hem kar yağıyordu hem de pek buralara giden olmadığı için yollar taptaze kar ile kaplıydı. Daha önce Çağlayık köyü çevresine geldiğimiz için burada vakit geçirmeden diğer keşif noktalarımıza ulaşmaya çalıştık.

Yol güzergahında gerçekten güzel noktalar var. Her gördüğümüz noktada durmaya kalksak günü birkaç nokta ile anca bitiririz. Hızlıca keşfetmeye devam ettik. Çağlayık köyünden sonra tepelere tırmanıyorsunuz ve manzaralar ortaya çıkmaya başlıyor. Kış ayı olmasına rağmen gerçekten çok güzel noktalar mevcut.

Trakya Yayları diyebileceğimiz noktalardan biri

Orman içi yolları da denemeyi sevdiğimiz için bazen çıkmaz yollara girip ufak sıkıntılarla uğraştığımız olabiliyor. Malum kış ayı ve toprak yollar zorlu oluyor. Heleki bilmediğiniz yola giripde üstüne geri dönüşü olmayan ve devamında aşmanız gereken zorlukda karşınıza çıkınca adrenalin yaşıyorsunuz. Buda bu işin doğasında var 🙂

Bilmediğiniz yollara girecekseniz mutlaka aracınız 4×4 olmalı ve yanınızda ufak tefek alet edevat olmalı. Niye bu yazımda başlık olarak Trakya yaylaları dedim sorusuna gelirsek. Bu gezdiğimiz noktalar gerçekten tam anlamıyla yayla olmasa da diğer bölgelerdeki yaylaları az çok andırıyor. Geniş düzlükleri ve çevresindeki ormanlar ve ara ara göreceğiniz göletler Kuzuluk ve çevresindeki yüksek yaylaları andırdı bizde.

Buralar sınıra yakın olması nedeniyle biraz uzak gelse de gidilip görülmeli. Yalnızlığı ve doğayı seviyorsanız sizi müthiş güzellikler bekliyor diyebiliriz. Bu arada yol güzergahı olarak Kofçaz yolunu kullanın derim. Çağlayık köyünden sonra yol baya bozuk diyebilirim. Ama değer….

Video çekmekten ve keşif yapmaktan fazla resim çekemedik. İnşallah baharda daha çok resim eklerim yazıya 🙂