Trakyanın Terası; Panayır İskelesi

Panayır iskelesi trakyanın karadenizle buluştuğu, kumsalının çok güzel olduğu ve aynı zamanda kamp için ideal biryer olarak öne çıkmaktadır. Son zamanlarda biraz fazla ünlendiği için kalabalık olabiliyor.  Google mapste longoz ormanlarına nasıl giderim diye harita oluşturmaya çalışırken birden panayır iskelesi denilen yerin resimlerine denk geldim. Daha önceden ismini duymuştum ama sıradan bir deniz kıyısı gibi düşünüyodum. Resimlerini görünce buraya gidip görmeliyim dedim. Sizde gidip görünce bana hak vericeksiniz.

Panayır İskelesi

Burası daha önceleri jandarma karakoluymuş ve karakoldan kalma binalar hala mevcut. Denizin içine doğru uzanan kayalıklarda bulunan nöbet kulesinden etrafı seyre dalabilirsiniz. Hatta o tepeciğe bir sandalye atıp denizi seyretmek de ayrı güzel olur.

Nöbetçi Kulesinden Seyir

Trakyada çok güzel yerler mevcut fakat hem deniz hem ormanın en güzel olarak bulunduğu nadir yerlerden biri burası. İlk defa deniz kıyısında ateşimizi de yakmış olduk 🙂

Ateşimiz Yanıyor

Ormandan çıktığınız gibi karakol binalarını görebilirsiniz ve manzarının güzelliği sizi ayrı bir büyüleyecektir.

Panayır iskelesi Koyu

Harika bir kumsalı var. Yumuşacık kum ve dalgasız bir deniz. Sanırım bu birazda kapalı ve korunaklı bir koy olmasından kaynaklanıyor. Gittiğim zaman hava o kadar rüzgarlı olmasına rağmen denizde dalga yok denecek kadar azdı.

Yumuşacık Kum

Burada harika fotoğraflar çekebilir ve bütün yorgunluğunuzu atabilirsiniz. Etrafta mangalını yapabileceğiniz yerler mevcut. Hatta mangal yaparken size misafirlerde eşlik edebilirler. Tabi onları da doyurmayı unutmuyoruz. Onlarında haklarını veriyoruz.

Çocuklar ve misafirlerimiz :)

Etrafta gezinebilir ve keşfe çıkabilirsiniz. Sahil boyunca yada orman içerisinde keşifler yapabilirsiniz. Dinlenmek ve keşif yapmak için çok güzel bir yer, panayır iskelesi.

Bizim minik kaşifler

Çok güzel bir kamp yeride olur. Herkes tarafından çok bilinmemesi ve ulaşımının zor olması nedeniyle deniz kenarında kamp yapmayı düşünenler için çok ideal bir yer. Kampçılara mutlaka tavsiye ederim.

Kayalıklar ve uçurum

Her zaman şuna inanmışımdır. Bir yeri tam anlamıyla görmek istiyorsak oraya gidip görmeli ve canlı canlı gözlerimiz ile fotoğrafa almalıyız. Hiçbir fotoğraf karesi gözlerimiz ile gördüğümüz kadar güzel görünmüyor.

Panayır İskelesi’ne Nasıl Gidilir?

Gelelim en can alıcı noktaya. Panayır iskelesine gidiş biraz karışık ama size ayrıntılı anlatmaya çalışıcam. Öncelikle Vize’nin Kızılağaç Köyüne ulaşıyoruz. Artık herkeste navigasyon yada akıllı telefonlarda haritalar mevcut. İki yolla da gelebilirsiniz. Kızılağaç köyüne ulaştıktan sonra Sivriler köyüne doğru giderken, köyün hemen az çıkışında sağa Kışlacık köyüne giden bir yola dönüyoruz. Yaklaşık 2 km ilerledikten sonra orman içine doğru devam eden yoldan sapıyoruz ve yolu hiç bırakmadan devam ediyoruz. Etrafta ormancılar ağaç kesiyorlar onlara da sorsanız yardımcı olurlar.

Nasıl Gidilir?

Koordinatlar

Kızılağaç Köyü: 41.699680, 27.880566

Orman Yoluna Giriş Noktası: 41.713699, 27.900392 (Eğer Kızılağaç yönünden geliyorsak sola, kışlacık yönünden geliyorsak sağa giriyoruz)

Panayır İskelesi: 41.774777, 28.015298

Kendinizde incelemek ve rota çıkarmak isterseniz harita linki için tıklayınız

Koordinatları nasıl kullanacağınızı görmek için tıklayınız

İnstagram ve Facebook hesabımdan daha fazla resme ulaşabilirsiniz…

6 thoughts on “Trakyanın Terası; Panayır İskelesi

1. Çok güzel dusunmussun ticaret kafasiyla düşünüyorum ne yenir nereye gidilir gibi bir yer aç oranın esnaf vs lere yer ver yoneticiler belediye muhtar gibi ayrıca yorenin türküsü. Cocuk oyunu unutulmaya yüz tutmuş bir şeyleri vardir yöre halki bir cevherdir maniler vardir hatiralar vardir en önemli bir konu ismi nereden gelmiş bunlara yer ver derim böyle yapman o yoredekilerde bu siteye ilgi duyar Allah mubarek etsin iyi dusunmussun

2. Çetin abi yavaş yavaş geliştiricem. Neleri ünlü, neler yenir, nerelerde kalınabilir, v,b şeyleri yavaş yavaş eklemeyi düşünüyorum. Tabi bunlar zamanla olucak şeyler.

3. Cocuklugumun gectigi koy. Panayir iskelesi…
    90 li yillarda ailemle birlikte 2 ay cadir hayati yasardik.
    Oyle cok ozluyorum ki…
    Dalga sesini, uzun kumsalini, kiyi boyunca daglardan gecerek yaptigimiz yuruyusleri, dag kekiklerini hatta geceleri cikan sivrisinekleri bile…
    gozumu orada actim oraya dair hersey beni heyecanlandiriyor ve biraz da huzunlendiriyor.
    Her bir kosesini ayri belki de ozluyorum, çocukluğumu ozluyorum.
    Trakyada yaşayıp her caniniz istediginde oralara gidebilen sansli insanlardansiniz.
    Ne mutlu size….

1. Yolu genel itibari ile güzel oluyor. Ancak yağan yağmurlar, gideceğiniz aracınızın özellikleri, karavanın boyutu ve ağırlığı v.s. göz önünde bulundurularak önden yola girmeden yol durumu için keşif yapmanızı tavsiye ederim. Yol bozuk v.s. olur geri dönmekte gitmekte eziyete dönüşebilir.