Ayazma Tabiat Parkı

Ayazma tabiat parkı Çanakkale’nin Bayramiç ilçesi yakınlarında yer alıyor. İzmir rotamı çıkardığım zaman buraya gidip gitmeme konusunda çok karasız kaldım. Çünkü burası beni yolumdan baya bir saptırıyor ve zaman kaybına neden oluyordu. Çanakkale boğazını geçtikten sonra ilk uğrak yerimdi ve iyiki buraya gitmişiz. Gece saat 03.00 gibi çıkıp buraya sabah 07.00 gibi varmayı planlamıştım. Ama ne hikmetse vardığımda saat 10.00 civarlarıydı. Bunda benim yavaş araç kullanmamında etkisi var tabi 🙂

Çanakkaleden sonra Bayramiç yoluna girince dağlara tırmanmaya başladık ve mükemmel manzaralar eşliğinde Bayramiç’e ulaştık. Belkide yavaş gitmemizin bol virajlı ve mükemmel manzaraya sahip yolunda etkisi vardır. Bayramiç’te ufak bir alışverişten sonra ilk rotamıza devam ettik. Yol manzaraları mükemmel. Bayramiç Barajının kenarından bol manzaralı ve tamamı asfalt yoldan devam ediyorsunuz. İnsan ilk defa gidince biran önce ulaşayımda nasıl bir yermiş diye düşünmeden edemiyorsunuz. Mesafede uzak olunca gittiğinize değip değmeyeceğini düşünüyorsunuz heyecanlı heyecanlı 🙂

Kahvaltımızı burada yaparız diye plan yapmıştık ve biraz da olsa gecikmeli olarak alana ulaştık. İlk izlenim aaa burada kamp yeride varmış ve kimse yokmuş oldu. Giriş normalde ücretli ama sanırım bizim nasibimize görevli yoktu ve ücret ödemeden girdik. Hemen kahvaltı malzemelerimizi nereye oturalım diye ön keşiften sonra suyun kenarına oturduk. Önceden olsa ateş yakma hazırlama uzun sürebilirdi. Ama bu sefer rotalarımızın çok olmasından dolayı yemek işini hızlı halletmek için yanımıza Nurgaz hazır tüp aldık. Zaman açısından mükemmel tasarruf sağlıyor.

Ayazma Tabiat Parkı

Hızlıca kahvaltımızı hazırlarken bizim ufak gezginler boş dururmu etrafa keşfe çıktılar. Onları kollamaktan yemek işini hanıma bıraktım ve bende onlarla ön keşif yapmaya başladım. Yukarılara çıktıkça çok güzel manzaralara sahip olduğunu gördüm ve hemen kahvaltıyı bitirip geziye başlamak istedim. Tabi bir taraftan da resim çekmeye başladım. Benim biran önce video işine el atmam lazım. Sadece resim değilde video olarak da kurgulamalara başlamak şart oldu.

İnşallah diğer uzun yol gezimde video için gerekli ekipmanları tamamlayıp video konusunda da içerikler üretmeye başlıyacam. Alt yapı çalışmalarına başladım sayılır. Neyse alana dönücek olursak; suların berraklığı ve sesi insana terapi gibi geliyor. Gezdikçe alanın güzelliği ortaya çıkıyor. Tabi ufak çocuklarla gezerken dikkatli olmakta fayda var. Etraf biraz engebeli ve yükseklerden taş düşme ihtimali var. Özellikle suyun kaynağına gittiğinizde çocuk varsa dikkatli olun.Ayazma Tabiat Parkı

Alanda gezi parkurları var ve en üst kısımda suyun kaynağı yer alıyor. İşte orası mükemmel diyebilirim. O kocaman kayaların içinden su çıkıyor ve dağı dinlediğinizde suyun gürüldemesini duyabilirsiniz. Sanki dağın için tamamen su dolu. Zaten kazdağlarının her yerinden su çıkmış. Her yer kaynak. Karadeniz bölgesini gezme fırsatım olmadı ama bu kadar su kaynağını ilk defa burada gördüm.

Ayazma Tabiat Parkı

Alanda ne gibi imkanlar var derseniz tuvalet, içme suyu, kamp alanları ve yakınlarda alabalık tesisleri bulunuyor. Buraya gelirseniz kesinlikle kamp amaçlı gelin derim. Ben kamp yapamadığım için çok üzüldüm. Zamanım kısıtlı ve yolum uzun olduğu için çabuk ayrılmak zorunda kaldım. Aslında şimdilik ön keşif gibi birşey yaptım. İleriki zamanlarda inşallah birkaç günlük kamp yapmayı düşünüyorum.

Nasıl Gidilir?

Buraya ulaşım tamamen size kalmış ama eğer Çanakkale tarafından geliyorsanız ve bol dağlık ve yeşillik yol olsun isterseniz Kepez taraflarından giriş yapın derim. Yol asfalt ama bol virajlı ve bol manzaralı. Yok ben en hızlı yoldan ulaşmak istiyorum derseniz Ezine tarafından girin. En güzel yol orası ama çok fazla manzara beklemeyin derim.