Sınır Köyleri Gezisi; Dereköy ve Çağlayık

Dereköy, Bulgaristan’a açılan sınır kapısı yolu üzerinde olması nedeniyle bir zamanlar çok hareketli bir yerdi. Daha sonraları yapılan yeni yolun köye mesafe olarak dışarıda kalması nedeniyle hem ticari olarak daralma hem de nüfus olarak azalma yaşanmış. Dereköy’e önceleri çok defa gittim ama burada bulunan kamp ve piknik alanına gitmişliğim yoktu.

Dereköy

Burayı daha önceleri aramak için gittik ama bulamadan geri dönmüştük. Bu sefer şurası olabilir diyerek birkaç noktayı işaretleyerek gittik ve ilk noktada bulduk. Burada birkaç yönden dere akışı var ve çeşmeler bulunuyor. Piknikçiler için suyun kenarına konuşlandırılmış masalar mevcut. Tuvalet ihtiyacı için wc’ler yapılmış ama temizlik için yorumum olumsuz. Tuvaletler neredeyse kullanılamayacak derecede pisti.

Bu alanda kamp yapılıyormu veya yapılmasına izin veriliyormu bilmiyorum. Yolun karşısında askeri yerleşke olduğu için belki kamp konusunda sıkıntı çıkarabilirler. Bu sadece benim fikrim. Ama alan kamp için uygun. Eğer kamp yapacaksanız muhtardan ayrıntılı görüşün derim. Burası için bir uyarı daha yapayım; yağmurlu dönemlerde su taşkını olabilmektedir. Eğer kamp yapacaksanız yüksek alana çadırınızı kurmanızda fayda olucaktır.

Çağlayık Köyü

Aynı yol dönüş noktasından sola doğru giderseniz Çağlayık Köyüne doğru gidiyorsunuz. Biz aslında iki farklı dönemde buraya gittik ama yakın olmaları nedeniyle aynı yazı içerisinde paylaşmak istedim. Çağlayık köyü yüksekçe bir alanda kurulmuş bir yer. Köye ulaşana kadar birçok çeşme görücek ve dere geçişi yapıcaksınız. Yol manzaraları gerçekten çok güzel.

Çağlayık köyünde gezilecek birçok nokta var. Her girdiğiniz patika yol mutlaka bir dere kenarına veya su geçişi olan bir noktaya çıkıyor. Biz ilk olarak hemen köyün girişinde yer alan gölete gittik. Gölde balık varmıdır veya nasıl oluştuğu konusunda bir bilgim yok ama karşıya geçip diğer bir dereyle birleştiği noktaya doğru yürümek güzel olacaktır.

Diğer bir noktamız ise göl kenarındaki yolu takip ederek ulaştığımız dere. Aslında bu yol eskiden köye ulaşmak için kullanılıyormuş. Hatta navigasyon bu yolu gösteriyordu, yeni yapılmış yolu görmedi bile. Ama yeni yolu takip etmenizi, biz toprak yoldan gidicez derseniz de bu yolu deneyin derim. Veya gelirken bir yolu giderken de diğer yolu deneyimleyebilirsiniz.

Çağlayık Köyü

Burada bulunan çoğu su kaynağı büyük dereye akıyor. Orman içindeki dereleri takip ederek yürüyüş yaparsanız sonunda mutlaka büyük dereye doğru çıkıyorsunuz. Köyün içinden geçip Karabalar yolunu takip ettiğinizde sağa sola dönen birçok patika yolu görüceksiniz. Sola dönen yolları denerseniz çoğu büyük dereye iniyor. Ama bir uyarı yapayım. Yağmurlu dönemlerde araçla çok fazla denemeyin mümkünse birkaç araç gidin. Normal araçlar bazı noktaya kadar gidebilir ancak belli noktadan sonra aracınız mutlaka 4*4 olmalı. Aksi halde köye kadar yürümek zorunda kalabilirsiniz.

Biz macera için belli noktaya kadar indik ancak yağmur suları yolları iyice oymuş ve belli noktadan sonra aracın geçmesi zorlaşıyor. Yolların çok dik ve toprağında yumuşak olması dönüşü tehlikeye atacağı için zorlamadık. Ama yürüyerek keşif yapabilirsiniz. Emin olun yol boyunda müthiş manzaralar ile karşılacakasınız.

Bu alternatif yolları; etrafı tanımak ve kafamızda kabaca kroki çıkarmak için deneyimledik. Alan yürümek için çok güzel. Değişik parkurlar oluşturulabilir. Biz birkaç aletranif noktayı denediktan sonra yola devam ettik. Yol kenarında etrafı tepeden seyredebileceğiniz ve manzaranın keyfini çıkarabileceğiniz bir nokta bulunuyor. Biz buranın manzarasını büyük dere kenarına indiğimizde farkettik.

Bizim son noktamız köprünün hemen yanında yer alan ve müthiş bir güzelliğe sahip olan yer oldu. Aslında karnımızda acıkmıştı. Yemeğimizi yiyecek keyif yapacak yer arıyorduk. Burada güzelce keyif yaptıktan sonra etrafta keşfe çıktık. Asıl güzellikleri gezerek keşfettik. Etrafta fotoğraflık müthiş manzaralar bulunuyor. Buraları keşfetmek artık size kalıyor.

Alan Özellikleri:
  • Kamp ve piknik için ideal bir yer, birçok su kaynağı mevcut. Tuvalet imkanı birtek tepedeki alanda var diğer yerlerde yok.
  • Alışveriş için köyde herhangi bir yer gözüme ilişmedi. Bu nedenle ihtiyaçlarınızı alıp öyle gelin derim.
  • Doğa sporlarının çoğunu yapabilirsiniz, fotoğrafçılık için biçilmiş kaftan.
  • Telefonlar belli yerlerde çekiyor. Zaten amacımız doğada olmak 🙂
  • Etrafta ateş yakmak için bolca odun var. Ateşinizi çim olan yerlerde değilde dere kenarında yakmanızı öneririm.
  • Birçok rota çıkarabilirsiniz. Tamamen sizin tercihlerinize kalmış. Rasgele gezmek bence en güzeli…
Koordinatlar:

Dereköy Piknik Alanı: 41.959254, 27.395288

Çağlayık Köyü Göl Kenarı: 42.023001, 27.346175

Çağlayık Köyü Seyir Tepesi: 42.041391, 27.331932

Çağlayık Köyü Dere Kenarı: 42.043699, 27.329077

2 thoughts on “Sınır Köyleri Gezisi; Dereköy ve Çağlayık

1. Çağlayıkta 1972 senesinde askerdim 6 ay görev yaptım güzel insanları çok saygılı bir köydü 50 yıl sonra işim gereği kırklareline işim düştü ziyarete gittim kimse kalmamış üzüldüm çay içeçek kahvesi bile yok.

1. Aslında yaşamak için çok güzel yerler, alt yapı, sosyal imkan ve şehir merkezlerine biraz uzak olmalarından dolayı köylerimizde yaşam neredeyse bitmek üzere. Köylerin çekiciliğinin artırılması ve desteklenmesi gerekli.