Doğada İftar, Çifte Kaynaklar (Vize/Sergen)

Ramazan ayında iftarımızı doğada yapalım dedik ve nereye gidelim diye düşünürken Vize/Sergen’de bulunan Çifte Kaynaklar diye adlandırılan yere gitmeye karar verdik. Ama buraya giderken de herkesin gittiği yoldan değilde biraz daha değişik yerler görelim ve yollar keşfedelim diye rotamızı farklı oluşturduk. İyiki öyle yapmışız. Rotamız Karağaç/Poyralı/Soğucak Köyü/Sergen/Çifte Kaynaklar olarak belirledik. Acelemiz yoktu. Geze geze gidelim dedik.

Soğucak köyü, ortasından Ahmetbey deresinin geçtiği ve yeşilliğin arasına kurulmuş çok şirin biryer. Dere etrafında ve içerisinde üzerinde ”Şifalıdır” yazan çeşmeler mevcut. Şifalı olup olmadığını bilemiyorum ama gerçekten çok soğuklar. Tabi içemiyoruz 🙂 Sadece şişelere biraz su dolduruyoruz.

Soğucak köyünün çıkışından sonra takip ettiğimiz rotada yol bozuluyor. Hızımız iyice düşüyor. Aslında hız yapılabilir ama ara ara çukurlar mevcut ve arabayı dağıtmak istemiyorum 🙂 Etrafı seyrede seyrede gidiyoruz. Manzara mükemmel. Bazen inip fotoğraf çekiyoruz…

Yeni oluşmuş ufak şelaleler

Sergen’in eti lezzetli olur. Lezzeti doğasından kaynaklanıyor sanırım. Etinizi burdan almanız tavsiyemizdir.

Çifte kaynaklara ulaşabilmek için, baraj tarafından kıyıköy/vize yolunu takip ediyoruz. Bu yola nasıl çıkacağınızı kasaba içerisinden de sorarak bulabilirsiniz.  Tabi yazımızın sonunda sizin için önemli olucak koordinatları vericem. Bir ara bu koordinatları nasıl kullanabilirsiniz bunların ayrıntılı yazısınıda yazıcam. Toprak yoldan giderken sol tarafta tabela görüceksiniz. Bu tabelanın olduğu yerden sola girip devam ediyorsunuz. Dikkatli gitmenizde fayda var. Bazı yerlerde su akıntılarından dolayı derin çukurlar olabilir.

Yeni Oluşmuş Şelaleler

Artık çifte kaynaklara kadar etrafı keşfederek gidebilirsiniz. İmkanınız varsa girişe kadar araç ile gelip gerisini bisikletle gezmek. Orman ve su insana huzur veriyor.

Çifte Kaynaklar

Sonunda Çifte kaynaklar denilen yere ulaştık. Biraz fotoğraf çekip iftar için odun toplama, ateş yakma, yemek için hazırlıklara başlıyoruz. İftar yaklaşmak üzere 🙂

Çocuklar için doğada olmak gibisi yok. Onları küçükken alıştırmak lazım. Bilgisayar başında büyüyen çocuğun yetenekleri ile doğada kendi birşeyler yapan çocuk arasında çok fark oluyor.

Son hazırlıklar tamam. Odunlarımız hazır, ateşimiz yandı, soframızı kurduk ve Ezan’ın okunmasını bekliyoruz tabi burda duyma imkanı yok. Akıllı telefonların faydası burda ortaya çıkıyor. Teknolojiden faydalanmak lazım 🙂

Karanlıkta Çay :)

Ormanda ilk iftarımızı yaptık ve çay faslına geçildi diye hatırlıyorum 🙂 Gece kalmaya gidiyorsanız mutlaka yanınıza ışık alın. Çünkü orman karanlığı şehir karanlığına benzemiyor. Zifiri karanlıkta kalabilirsiniz. Yedek pil, uzağı gösterme özelliği olan led el feneri çok işinize yarayacaktır burada.

Artık eve dönme vakti….

Çifte Kaynaklar’a Nasıl Gidilir?

Harita

Yazımın içerisinde zaten nasıl gidileceğini kısaca anlattım. Tekrar yazmama gerek yok diye düşünüyorum. Navigasyona yada akıllı telefonlara vize/sergen yazarsanız sizi sergene kadar getiricektir. Kasabadan nasıl gideceğinizi görmek için tıklayınız. Son noktaya vardığınız zaman tabelayı görüceksiniz ve sola orman içine girin.

Koordinatlar

Sergen Kasabası: 41.705284, 27.707250

Orman Yoluna Giriş: 41.697466, 27.782094

Çifte Kaynaklar: 41.725402, 27.784669

Soğucak Köyü: 41.639409, 27.656910

Koordinat kullanımını görmek için tıklayınız

2 thoughts on “Doğada İftar, Çifte Kaynaklar (Vize/Sergen)

1. Yangın dönemlerinde orman müdürlüklerinin belirlediği ve yasakladığı alanlarda ateş yakmak veya yaktığınız ateşi söndürmeden gitmek veya sönmemiş izmarit atmanın cezaları vardır. Yakılabilecek alanları da orman müdürlükleri belirler. Yani önceden nerede ateş yakılabilir, hangi dönemlerde izin vardır veya nerelerde hangi dönemlerde yasaktır diye bilgi edinerek giderseniz herhangi bir sorun olmayacaktır.