Ormanlı Köyü ve Yenidibek Göleti

Ormanlı Köyü

Havaların ısınması ve doğanın tekrar yeşillenmeye başlamasıyla beraber tekrar ufaktan ufaktan keşiflere çıkmaya başladık. Aslında bildiğiniz üzere ailemize ufak bir birey daha katıldı. Onun varlığı sebebiyle gezi konularında mecburen biraz seçici oluyoruz. Havalar güzel olmalı, yağmurlu olmamalı, aşırı rüzgarlı olmaması gibi…

Bu hafta yeni noktalar keşfedelim dedik. Nereye gittik derseniz; Tekirdağ’ın köylerinden olan Ormanlı Köyü ve Yenidibek Köyleri etrafında biraz gezinelim dedik. Amacımız günübirlik önkeşif yapmaktı. Öyle yanımıza fazlaca malzeme de almadık. Yoldan yiyecek içecek birşeyler alırız modunda yola çıktık. İlk durağımız Tekirdağ merkez oldu. Buradan erzak alımını gerçekleştirip ikinci noktamız olan Ormanlı köyüne doğru yola koyulduk. Hava sıcak olmasına rağmen aşırı bir rüzgar vardı. Zaten bu taraflar özellikle bahar aylarında rüzgarı fazlasıyla alıyor. Yada biz her bu güzergahlara geldiğimizde rüzgar ile karşılaşıyoruz. 🙂

Mevsimlerinde etkisiyle her taraf yemyeşil olmuş. Tarlalar ekilmiş, buğdaylar rüzgarlarında etkisiyle çok güzel görüntüler veriyordu. Aşırı rüzgar olmasa çok güzel görüntüler çekilebilirdi. Günümüz kısa rotamızın mesafesi uzun olunca fazla vakit kaybetmemek gerekiyordu 🙂

Ormanlı Köyü

İkinci noktamız olan Ormanlı Köyüne ulaştığımızda Işıklı dağlarının eteklerinde kurulmuş ufak şirin bir köy ile karşılaştık. Malum yerleşim yerlerinden çok doğayı merak ettiğimiz için dağlara doğru devam ettik. Müthiş manzaralar eşliğinde çevrede biraz gezindikten sonra dere kenarı ve çınar ağaçlarının altında yemyeşil çimlerin ve papatyaların çevrelediği bir noktada dinlenmeye geçtik.

Baharın da etkisiyle etraf mis gibi kokulara bürünmüş. Çadırınızı alın gelin ve hiç düşünmeden bir haftanızı veya hafta sonunuzu burada geçirin. Etrafta sadece koyunlarını otlatan hayvan sahiplerinden başka kimsenin olmadığı cıvıl cıvıl kuş sesleri ve akan derenin çıkardığı rahatlatıcı ve huzurlu sesler eşliğinde vaktinize değerli zamanlar ekleyin.

Yenidibek Köyü Çevresi

Çobandan öğrendiğimiz kadarıyla etrafta ıhlamur ağaçları bulunuyormuş. Zaten bu kadar güzel kokmasının en büyük sebeplerinden biri de ıhlamur ağaçları. Buraya gelipte etrafı keşfetmeden olmaz. Stabil yolu takip ettiğinizde Işıklı dağın zirvelerine ulaşabilirsiniz. Zirvede yaylaya benzeyen içinde dere ve göletin bulunduğu alan var gibi geldi. Bizim amacımız önkeşif olduğu için çok ayrıntılı etrafı gezmedik.

Yenidibek Göleti

Burada yeterli zaman geçirip dinlendikten sonra diğer bir keşif noktamız olan Yenidibek Göletine doğru yola koyulduk. Bu köyler arasında yolculuk yapmak bile insana huzur veriyor. Sessiz sakin ve yeşiller içinde bir yolculuk. Tabi birde ufak şirin köyleri unutmamak lazım.

Sıcacık olan hava gölete geldiğimizde bulutlandı ve hafif rüzgarında çıkmasıyla üşütmeye başladı. Amacımız zaten önkeşif yapmaktı. İleride burada güzel kamp organizasyonları yapılabilir 🙂

Gölet çam ağaçlarının arasında sanki kayıp bir dünya gibi. Trakyada ve bu çevrelerde yaşayan insanların Yedigöller veya başka meşhur yerleri görmeye gitmelerine gerek yok. Etrafımızda yeterince saklı kalmış güzellikler mevcut…

Yenidibek Göleti

Hani dedim ya saklı kalmış güzellikler diye. Buralarda öyle kalabalık insan toplulukları görmezsiniz. Tabiki şimdilik. Zaten doğaya gitmemizin sebebi de sakin olması.

Etrafta biraz keşif yapıp kahvelerimizi de içtikten sonra yavaş yavaş dönüş yoluna geçelim dedik. Ama en yakın zamanda buralara uzun soluklu geziler yapmayı planlıyoruz.

Yenidibek Göleti Çevresi

Buralarda Ne Tür Faaliyetler Yapılabilir?

Faaliyet konusu bulma noktasında buralarda pek zorluk çekeceğinizi düşünmüyorum. Bisiklet turlarından tutunda fotoğrafçılık, doğa yürüyüşü, kampçılık, balıkçılık v.b birçok faaliyeti buralarda gerçekleştirebilirsiniz.

Yenidibek Göleti

Köylere ne kadar yakın olsalar da uzun soluklu faaliyetler için hazırlıklı gelinmesinde fayda var. Köylerde her aradığınızı bulma konusunda zorluklar çekilebilir.